donderdag 24 februari 2011

Sonja: Vanity





Y'ellow, had begin van de maand op facebook al een wip gepost. Hier nog maar een wip, hij moet eind van de maand klaar zijn, maar ik denk niet dat ik het ga redden. Stage is natuurlijk best intensief en ik moet ook nog voor eind van de maand mijn paper inleveren :(

Ik maak deze painting voor de monthly challenge van de ImagineFX, thema is 'the 7 sins', en ik heb dus vanity gekozen. Ik wilde voor een renaissance stijl gaan met symboliek erin.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat beter kan (Niels zei over de vorige versie dat de bovenste boob wat meer hoorde te hangen, dat heb ik gefixed, maar is het ook goed gefixed volgens jullie?)
kusje Son

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bovenstaande reactie was van mij, verkeerde gmail stond aan..

    >
    Hé sonja.
    Je onderwerp is inderdaad aardig renaissance alleen vind ik je kleur gebruik er verre van af staan. Maar misschien heb je hier bewust voor gekozen :)
    De boob kan misschien nog wat meer hangen maar dit hangt af van het formaat. Hoe meer 'vet' des te meer doet de zwaartekracht zn werk. Ik ben helaas geen dame dus het niet uit zelfstudie opmaken.
    Je stofuitdrukking vind ik wel mooi worden. Alleen oogt het gedeelte bij haar elleboog wat raar. Of haar arm stopt of de stof loopt niet goed om het ronde van haar elleboog heen.
    En het been heeft een wat groenigere tint dan het lichaam, lichaam is best kil.
    Ik vind de voorwerpen nog een beetje geforceerd ogen, probeer ze wat meer te integreren. Misschien zelfs nog wat meer voorwerpen alleen dit werd niet veel gebruikt bij portretten op deze manier dacht ik.
    Zo genoeg gefeedbacked ;) Ik vind hem tof worden hoor, succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey son! Ik denk dat er al veel gezegd is, maar ik zal ook mijn duitje in het zakje doen. Wat ik vooral zie op dit moment is dat het middenrif en het lichaam in het algemeen wat "structuur" mist. Het is wat te zacht, het oogt wat glad. Ik weet dat je hier voor gaat, maar het lichaam oogt wat "onaf" ten opzichte van het mooie uitgewerkte gezicht :) Cheers, Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yoww, thanks voor de feedback. Heb nog een klein half uurtje om shit aan te passen, had niet verwacht dat er uberhaupt nog iemand zou reageren voor die tijd, dus thanks!
    Kent een van jullie trouwens een goede brush om wat textuur in de huid aan te brengen?

    Voor de stofuitdrukking heb ik niet zoveel tijd meer, maar ik zal nog wel even naar die elleboog kijken.

    Echt super bedankt voor de feedback guys!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je nieuwe versie is stukken beter sonja :) Ik denk alleen dat je de linker arm (voor ons) nu iets te kort is.
    En ik 'erger' me nog steeds aan het paarse doekje, staat dat symbool voor iets of is het voor de show?

    Over de huid; ik weet dat er enkele tutorials rond dwarrelen op het web en daar gebruiken ze over het algemeen een stippel brush. Eentje die vlekjes genereert dus niet die stippen brush die bij schilderen alsnog lijnen worden (kan ook) maar het is vooral wat je zelf lekker vind werken.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen