maandag 1 maart 2010

AaHaa: Abel reports for duty


Hi allen,
Eindelijk is het moment aangebroken dat ik een paar voorzichtige stappen mag zetten in de wereld van de grote jongens.
Even over mezelf: ik ben heel m'n leven eigenlijk alleen maar aan het striptekenen geweest (dat gaat m'n ISA ook worden), tot 2 jaar geleden, toen ik besloot Game Art te gaan doen :D Ben pas 18 lentes jong, dus ik heb nog wel wat tijd om mezelf te ontwikkelen, maar hoe sneller hoe beter en ik hoop dat jullie me daarmee helpen ;) Hier zijn wat voorbeelden van recent werk (een serie vogel/mens crossovers, gewoon voor de lol):




Potloodportret van een jaar geleden:


En ik maak ook graag foto's als ik er tijd voor heb:



Oh hahaha ik zie nu eigenlijk opeens hoe vaak ik vogels gebruik :P Even voor alle duidelijkheid: ik heb niks met vogels. Puur toeval.

Ik ben ook nog bezig met wat leuke animaties (die ik binnenkort hierop zal pleuren), maar ik wil vooral leren painten zoals jullie kunnen, want 'k vind het echt een schande dat het bij mij altijd weer neer komt op Layer 1: LIJN, Layer 2: KLEUR. Maar ik ben druk aan het oefenen dus dat komt hopelijk wel goed.

Cheers!
-Abel

3 opmerkingen:

  1. hey dude, sorry voor de late reactie.druk, druk, druk etc.

    Maarre tof dat je erbij bent en dan gelijk zo'n omvangrijke post! :)

    Je maakt altijd leuk gestileerde werken met een hoop humor. De plaat met die vogels is echt heel leuk, de vogels hebben ieder een uitgesproken karakter! :)

    Als je beter wil leren tekenen moet je veel meer studies gaan doen. Observeren en dan vervolgens praktiseren. Dus zet m op!

    Ik heb het wel alleen even met Joseph over gehad en we zijn het er wel over eens dat foto's niet zo gewaardeerd worden. Het past niet helemaal bij het blog. Dus voortaan geen fotos meer svp. Daar is flickr voor :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aye, 'k had het al gehoord van Sep, ik zal ze voorlopig weglaten. Dank voor de complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja dit is nou eenmaal geen foto blog eh, maar een tekeningetjes blog :P

    Ik vind die vogel dudes allemaal best wel leuk gevonden, conceptueel sterk alleen de uitwerking is matig. Je zit heel erg vast in een maniertje in je lijn-werk waarin je zo gewend bend alles "scheef" te tekenen dat al je werk meteen die kant op gaat leunen. Zelfs in dat portret is dat sterk terug te zien, het is heel erg zwaar op lijn en je vergeet daarbij de grotere vorm in het oog te houden.

    BeantwoordenVerwijderen