donderdag 28 januari 2010

Absorber: Flu-Killer flashgame


Mijn stage had mij verteld dat ik samen met hun een flashgame kon gaan maken, ik zou de art verzorgen, zij de code.

Maar omdat ik te hard aan het hoofdproject had gewerkt kwamen we tijd tekort om de game te maken, omdat we nog maar 4 weken hadden, althans dat werd mij verteld. Ik had mijn gameconcepten al getoond maar daar werd niets mee gedaan. Dan hoor ik ineens dat ik had meer initiatief had moeten tonen. (misschien wordt hard werken niet meer gewaardeerd in 2010?!)

Maar! ik wilde toch een spel hebben 'gemaakt' voordat ik toelating ging doen aan het hku. Ik heb enkele concepten uitgetekend en daar een code bij gezocht. Ik had een code gevonden die bij mijn spel hoorde en ik ben de art er omheen gaan bouwen. Het is allemaal erg vlug gemaakt en was dan ook in zo'n 1,5 weekje (tussen mijn stage werk door) al gereed. En het mooie is, dit spel beland in mijn portfolio, niet op een sub-site gemaakt door mijn stageplek die overvol staat met GoogleAds...

CONCEPT:
(Het concept moest toen linken naar een recent onderwerp, dus er kwam mexicaanse griep uit)
Je moet alle voorwerpen die een hoge kans op besmetting hebben ontwijken. Hoe lekker mijn taco's er ook uit zien, raak ze niet aan!

Neem de anti-griep-prik en gebruik een mondkapje om punten te verdienen en de volgende levels te bereiken!

--
Op naar mijn toelatingsopdracht deze avond! :)
ps. dit Flu spel is nog niet helemaal speelbaar, het werkte maar het was erg simpel. Een mede-stagiair die derde jaar gamedesign doet is nog even bezig om het iets boeiender te maken. Als hij klaar is zal ik kijken of ik hem kan uploaden.

Groetjes

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk racistisch (in a good way!) en ontzettend HKU. Hier krijgen ze denk wel strakke plassers van. Ik zou zelf dat Arriba-stijltje nog veel en veel meer uitwonen als ik jou was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaa Thanks! Ik had er het liefst ook wat meer tijd in gestoken alleen ik moest het vlug tussen mijn andere opdrachten maken dus het is er een beetje bij ingeschoten.

    Misschien dat ik het nog een keer oppak. (al betwijfel ik dat, sprekend uit ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. AARG TEVEEL TEKST TEVEEEEL TEEEEEKST. Meer plaatjes, minder uitleg.

    Jammer dat er niks speelbaar is, plaatje is wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen