maandag 26 januari 2009

erwt: Turtle Hermit

Characters:







Environment:








Op de USAT hebben we een concept-art seminar gevolgd. De opdracht was simpel; lever na twee weken drie ontworpen designs af voor een fictieve "Massive Multiplayer Online Role Playing Game" (of MMORPG) waarbij je culturele invloeden, setting en tijd helemaal zelf mag invullen, maar wel gebonden bend aan één van vier verschillende klassen: "Artist", "Hermit", "Gentleman" of "Street Punk".

De eerste week gingen de tussenopdrachten vooral over proces, research en conceptontwikkeling. De tweede week ging over het afleveren van een ontwerp en het interessant presenteren van een compositie.

Nou genoeg geneuzeld, hier zijn de "Final Designs":

Ik heb een maritiem volk ontworpen dat op de open oceaan leeft. Het merendeel koloniseerd enorme rotspilaren midden in het water, maar de "Hermits", aanbidders van een schildpad-god, pakken het anders aan. Zij bouwen schildpadschild-vormige huizen boven op de ruggen van walvissen, en reizen zo van kolonie naar kolonie.

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi
    ze zijn echt supervet en awesome en alles,
    jammer van de wolkjes. Enneuh de benen van de vrouwelijke hermit zijn net zo lang als der armen! Alleen nog n beetje de voeten oefenen, maarja daar zit hier de focus toch niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey dude,

    Ja, ik zat erbij natuurlijk maar die shit is supervet geworden. Ik vind dat je goed je invloeden hebt verwerkt en hebt gedestilleerd tot een compleet en uitgewerkt concept.

    Alleen sommige anatomie, heh... haha maar daar gaan we genoeg aan zitten ;)

    Nu moeten we alleen nog sneller worden :P

    Let alleen wel op de

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie is die "anatomie" toch? Ik zie die dude keer op keer weer artwork saboteren... Beter zoeken we 'm op en keilen we een baksteen door z'n raam.

    BeantwoordenVerwijderen