zondag 24 januari 2010

erwt: Piraatjes 2

Het resultaat van de seminar striptekenen:




7 opmerkingen:

  1. Toffe stijl Erwt, ook de borders vind ik goed werken met de scheurtjes en gevarieerde witruimtes.

    Ik vind alleen dat de shot van de sprong over het hout naar het gluren door de bladeren wat vlug achter elkaar komt, het voelt alsof ik nog wat mis. Ook begrijp ik niet helemaal waarom hij eerst vlucht en ze daarna gelijk op de vuist gaat.

    Toch toffe tekeningen. Moet je nog meer voor deze opdracht doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nope, dit was em. Ik heb wat panels en een pagina moeten schrappen om de deadline te halen, dat is de prijs van veel detail denk ik. Ik vond het belangrijker om mooie plaatjes te maken, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mr Slim blijft leuk. Had wat meer gore in gemogen zoals we hadden besproken, maar meh, tijd etc.

    Denk dat het goed gaat werken om mensen straks duidelijk te maken wat de grafische stijl van Pirate Run moet worden.

    Toch ff wat kritiek: Op pagina 2, panel 1 hebben de soldaatjes proportioneel de juiste hoofden. Op de volgende pagina zijn de hoofden opeens opgeblazen tot komische proporties. Consistentie man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahaa ik ben het met de comments eens, maar ik blijf zeggen dat het nog steeds erg goed werkt! Er zijn natuurlijk hier en daar wat anatomie fouten en dingetjes met consistentie, maar je hebt de klus wel goed geklaard! Vooral de borders werken goed.

    Trouwens, het laatste shot mist gewoon een goudstuk tussen zijn vingers! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha vet gedaan niels, ik denk alleen dat je sommige dingen nog meer had mogen overdrijven, zodat de actie wat beter naar voren komt. Die eerste bladzijde vind ik het leukst, vette krab en de manier waarop de focus je oog leidt in het eerste plaatje werkt echt heerlijk.
    Op sommige plekken had je wel wat meer aan je diepte mogen werken, vooral het laatste plaatje is heel plat. Verder geslaagd werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke strip Niels en mooie tekeningen, maar zoals al door anderen opgemerkt, zijn er nog wat dingetjes die rammelen bij het verhaaltje.
    Wat vaak wil helpen om van te voren te proberen het verhaaltje in b.v. 3 zinnen op te schrijven en dat proberen dat zo dudelijk mogelijk proberen te vertellen.( maak kleine thumbnail schetsjes van een pagina zonder de plaatjes teveel uit te werken dan zie je of het verhaaltje loopt )

    Pagina 1 roept bij mij al wat vraagtekens op
    ( wel heel leuk getekend met die krab ) het is duidelijk dat de piraat op de vlucht is maar waarom en door wie wordt hij achter na gezeten? dat zie je op pagina 1 nog niet en er is maar 1 bootje aangekomen op het eiland lijkt het wel.

    Op pagina 2 is het me niet helemaal duidelijk wat het plaatje tussen de closeups moet betekenen met die witte streepjes

    Van pagina 3 zou ik plaatje 1 en 2 omwisselen,dus dat je de mannen eerst ziet zoeken en dat je daarna pas ziet dat ze begluurd worden door die piraat die dan in pagina 4 meteen toeslaat ( en inderdaad, waarom eerst vluchten om vervolgens toch toe te slaan terwijl ze hem niet konden vinden? )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt al een hoop commentaar gehad zo te zien.. ik zou alleen nog kunnen toevoegen dat er wat meer contrast in je tekeningen mag.. je kleurgebruik is vrij mat.. maar misschien is dat wel onderdeel van je stijl dat ken natuurlijk ook! verder vind ik m dope!

    BeantwoordenVerwijderen