dinsdag 26 januari 2010

Sonja: haven van orea

Time's up

snel door met de nascene. De angrybeardragon wordt rooderig. Tips?

Nou dit is dan voorlopig de eindversie. Heb de masten weer in elkaar laten rollen, want anders blazen de goededagluchtpijpen rechts het schip zo de haven weer uit. En das niet cool.

Nieuwe wip, ga er zo een eind aan breien, moet morgen die tweede maken en dan snel voor 7 uur inleveren :S anders was ik nog wel even door gegaan!


hey voor mn herkansing voor lefevre ben ik bezig met een haven van een windvolk. Dit is mn voorplaat. Perspectief van dat ronde ding in het midden ligt niet echt helemaal lekker. Ziet iemand wat ik fout doe?

13 opmerkingen:

  1. Ik vind het lastig om wat te zeggen over het perspectief van die ring, omdat ik niet precies weet wat je probeerd neer te zetten. Met al die organiesche vormen van die rotsen en die scheve toren op de achtergrond is het eigenlijk juis wel lekker als het een beetje een rare, shabby cirkel is, en als je het zo bekijkt klopt het perspectief eigenlijk best prima; dan is ie gewoon scheef!

    Wat ik niet helemaal snap is dat piepkleine randje rots helemaal bovenin, wat is daar de bedoeling van? Is het niet beter om die gewoon weg te laten en de plaat wat meer te laten ademen?

    Wel weer mooi is dat die rotswand en de scheve toren zo heel mooi het oog trekken naar het midden, en ik vind het ingehouden kleurgebruik erg mooi, lekker liberaal gebruik van paars yum.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yoo erg bedankt voor je crits. Ik heb dat zwarte ding boven weggehaald, dat ademt inderdaad veel meer en dat past ook beter bij dat inderdaad ingehouden kleurgebruik :D De cirkel doe ik wel gewoon als laatste, dat wordt een soort van ronde brug aan een haven waar vliegende bootjes kunnen aanmeren. Dat ding links wordt dus een vliegende boot, die ga ik nu uitwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei ik dacht dat het een zwevend eiland was... Voor een boot is die aanlegstijger wel heel erg klein son, of die boot heel erg groot...

    Je kunt dat wel heel makkelijk duidelijker maken door die boot die cirkel te laten overlappen, in plaats van anderson, dan klopt het ook meteen een stuk meer wat schaal betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof plaatje aan het worden. Jammer dat die witte stoom of watdanook de plaat wat modderiger maakt als ie had hoeven zijn, Nu is die iets donkerdere rots rechts het meest proiminet in beeld en samen met die rechte mast trekt het de compositie wat scheef, terwijl de schuine lijnen die je eerst had in zowel de mast als de rots de compositie heel mooi richting gaven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad jammer misschien dat ik er nog wat aan doe als ik nog tijd heb! eerst maar de nascene, heb nog tot 6 uur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie plaat Sonja! Ik vind alleen dat er te weinig diepte verschil zit tussen de midden en achtergrond. De values liggen te dicht bij elkaar waardoor de achtergrond te veel naar het midden komt. Ik kan wel een paintover in je schetsboek posten als je dat wil:P.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het bij de after nog helemaal niet duidelijk dat het dezelfde locatie is, ik zie nergens die blazers of restanten ervan en die hele rots lijkt een andere vorm te hebben.

    En Swen volgens mij kan je met HTML ook in comments prima plaatjes posten op 't viltje, maar dan moet je het even ergens anders uploaden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kommarop met die paintover! Die blazers komen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind em wel behoorlijk tof geworden, maar naar mijn gevoel klopt de schaal van de berg tegenover die van de ring niet helemaal, en hijs nog erg slordig uitgewerkt maarja, tijd tekort ik snap het wel.

    Het is nu wel heel duidelijk dezelfde locatie, die blazers maakte al het verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze leuk alleen is je kleur gebruik heel mat en je brushes modderig.. misschien zou je eens moeten proberen wat hardere brushes te gebruiken.. en wat meer saturation in je kleuren gooien... alleen waar nodig is uiteraard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oke thanks! zal er de volgende keer op letten!

    BeantwoordenVerwijderen