dinsdag 26 januari 2010

Absorber: Toelatings opdracht HKU



Is het veilig om mijn toelatingsopdracht hier te droppen? Geen Joeri, geen Dimme die deze blog elke dag checkt? Toch?! ;)

Er staat nog weinig online, mijn concept is nog in volle ontwikkeling maar het leek mij handig om een keer alles online te knallen voor eventuele feedback.
Ik heb al een stijl in mijn hoofd en qua concept begint het balletje al te rollen.

Laat jullie gedachten er op los, er kan nog genoeg veranderen :)

http://oppadnaardehku.blogspot.com/


ps. let niet op de spuuglelijke header! staat er als opvulling
Thanks

5 opmerkingen:

  1. wat heb jij een spuuglelijke header :P

    Ik weet dat Dimme zo nu en dan het viltje wel checkt, maar het kan geen kwaad om je toelatingsopdracht te posten, zolang je maar bij je eigen originaliteit blijft uiteraard!
    Leuk thema, ben benieuwd hoe het bij elkaar komt. Wat gamedesign betreft, playtest het even. Volgens mij komt eruit dat je niet genoeg vakjes hebt voor de ervaring die jij wil teweegbrengen, als je het over een mengeling van goose en marioparty hebt. Wat je eventueel zou kunnen doen (naast meer vakjes) is pad zonder begin en eind, dat je pas onder bepaalde voorwaarden de hku in mag. Maar misschien werkt het al prima. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey dude, ik heb even wat dingen aan je post veranderd, de link werkt nu daadwerkelijk en ik heb er even een plaatje bijgedaan zodat het er wat prettiger uitziek, ik hoop dat je 't niet erg vind :)

    Ik vind het een leuk concept, je weet bestaande elementen uit de werkelijkheid leuk te verbuigen naar je eigen universum.

    Ik denk dat het wel mooier is en rustiger oogt als in het uitendelijke ontwerp de vakjes op elkaar aansluiten in plaats van zo los liggen, bu zijn het wel leuk vierkantjes maar het oogt heel erg onrustig. Verder denk ik dat je om het interessant te houden wel iets meer moet doen als alleen die vragen en het plaatsen van die dief...

    Bovendien vallen die vragen wel een beetje buiten wat je probeerd te doen, je wilt de hele reis naar de HKU toe vangen in een metafoor, een alternatieve (oude) wereld. Die vragen passen daar dus niet echt bij omdat die juist weer bij de echte wereld horen. Misschien kun je die vaardigheden op een andere manier verkrijgen, een manier die bij het spel hoort en wat zich binnen de grenzen van het spel afspeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sonja: Yep playtesten moet ik ook nog zeker doen, ik heb uit noodzaak al gekozen voor 1 dobbelsteen maar zelfs dan zijn er nog te weinig. Wat bedoel je met het pad zonder begin of eind? Je mag pas het hek door als je alle 6 de ontwikkelingen hebt hea, dat is de voorwaarde.
    Bedankt voor de tips!

    Erwt: Thanks voor het plaatsen van mijn uberlelijke header haha, nee je mag mn posts aanpassen hoor, np. Wat betreft de vakjes, dat moet ik nog even checken. Misschien dat als alle huizen er omheen komen, het wat meer 1 geheel wordt.
    Ik had eerst als concept ook dat je iets moest tekenen binnen een bepaalde tijd, dat maakt het spel wat specifieker voor de kunstenaars, maar is niet te doen denk ik. Ten eerste heb je dan te maken met een timing en wie beoordeeld of de tekening juist is of niet.

    Ik probeer mijn concept nog meer aan te sluiten op de stijl, zo is de speler misschien geen beginnend game-artist maar een kunstenaar die zijn kunst wil gaan gebruiken om mensen te vermaken (eigenlijk precies hetzelfde maar klinkt wat toepasselijker)
    Dan moet je als skills bijv. Kunstgeschiedenis en ouderwetse game-design zien te krijgen.

    Bedankt voor de feedback

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hehe, met zonder begin en eind bedoel ik infeite een rondje. Wat gebeurd er als de speler niet het hek door moet, weer teruglopen? Je zou hem dus ook weer door kunnen sturen naar het begin van het bord, in de hoop dat wanneer hij opnieuw bij het hek komt wel genoeg ontwikkeling heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh sorry dan is dat nog niet duidelijk genoeg. Het is namelijk een rondje en pas wanneer je genoeg ontwikkelingen hebt (ik denk 6, dus minimaal 2 rondjes moeten er gelopen worden), dan pas mag je door het hek wat dus net voor de start zit.

    Maar dat is dus een punt waar ik nog zeker aan moet werken :) Misschien moet ik de rode stip iets terug halen dat het minder op een stopteken lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen