dinsdag 21 april 2009

Kapitein Baard: Klooien met brushes



EDIT: Even gekeken naar wat kleur, meer tips natuurlijk welkom. Sonja, bedankt voor de compositie tip. Ik wil de achtergrond liever niet links en rechts even licht hebben, dus nu de ruimte om het hoofd wat donkerder gemaakt. Ben er nog steeds niet tevreden over.

C&C altijd op prijs gesteld!

Tja, vind je Jor z'n brushes op je laptop, moet je er ook een beetje mee klooien :D Gewoon ff gaan spelen met de brushes en vormpjes. Niet erg origineel, maar ik vond het wel leuk om te doen. Kritiek is zoals altijd gewenst, net als goede tips.

4 opmerkingen:

  1. Hey dude, ik vind het een leuk stemmig stukje, dit komt mede door de kleuren. Het character deed me denken aan de schreeuw van Edvard Munch, wat op zich niet erg is maar het mist definitie. Het is ook niet erg spannend, maar het is een goede oefening! Nice! Keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jo, ik zag wat je bij tom had geschreven voor kritiek en dat je zei dat je daar zelf ook last van had. Dat dus. Het leuke van weten wat je moet oefenen is het oefenen, dus lekker blijven oefenen!

    En hier een voorbeeld van hoe de compositie zou kunnen. Je compositie zit niet lekker, het glijdt rechts een beetje het beeld uit, omdat links zo overstemt door dat donkere vlak. Ik heb het net effe in 2 minuutjes in elkaar geplemt, want ik ga naar bed, dus het is niet super goed en kloppend, maar dan snap je wat ik bedoel.

    http://img15.imageshack.us/img15/4271/brammcopy.jpg

    Hier heb je dat evenwicht in de compositie wat meer te pakken (tis slechts een snel voorbeeld, klopt nog niet volkomen, maar het is direct al veel prettiger en sterker voor de oogjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die snelle paintover van Sonja is inderdaad compositioneel wat sterker. Ook zou ik zelf zeggen: Had wel wat meer kleur in gemogen.

    En shoulder pads. Natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie net dat ik ook de lensflare ben vergeten -_-

    BeantwoordenVerwijderen