dinsdag 28 april 2009

Tom: zelfportretje!

Hey dudes en dudettes,

Hier is een zelfportretje wat ik in 4 uur heb gemaakt. Gewoon even een gay ass foto gemaakt en naschilderen maar! Ik dacht, nu is het klaar!

Ik ben er erg tevreden mee (het is weer een eerste keer denk ik), al ik had de foto iets beter moeten nemen. De foto is wat grainy en vooral rond de lippen valt de definitie weg, dus daar heb ik wat moeten gissen helaas. Les voor volgende keer!

Ik ging trouwens voor dat schilderachtige, daarom is het hier en daar lekker grof.

Dit is de link trouwens naar de foto: my space nightmare

4 opmerkingen:

  1. ik vind m goed nageschilderd. Mag je zeker trots op wezen. Volgende keer zou ik wel graag een foto willen zien nageschilderd die wat meer Tom is, want in deze foto vallen alle Tomtrekjes een beetje weg, terwijl ik juist gek ben op die Tomtrekjes. Kin, wipneus, pretoogjes BRIL. Dat is sowieso altijd een uitdaging van portretten, de persoon zelf erin krijgen, niet alleen het uiterlijk. Mooie uitdaging en heeeel knap als dat lukt.
    Let trouwens wel op de scherpte van gezichtselementen. Jouw neusbrug is bijvoorbeeld niet zo breed en hoekig als op het portret.

    >D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem ook erg geslaagd en zeker iets om trots op te zijn. Ik geef Son wel gelijk over die neusbrug, die is inderdaad veel smaller.

    Ook lijkt het wel of de highlight op je neusvleugel op de foto sterker is maar ikan ook dingen zien die er niet zijn.
    Verder vindt ik ook het licht wat op je baard valt erg goed en effectief neergezet.

    Zonder BRIL is erg verfrissend man en ik vindt het een goede keuze om 'naturel' op de foto te gaan.

    As always, impressed...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel voor jullie goede commentaar!

    Tja, veel fouten die jullie opnoemen waren af en toe door de kwaliteit van de foto moeilijk te zien. Maar dat is niet iets om je achter te verschuilen, natuurlijk. De brug is zeker wat breed, stom eigenlijk om dat nu pas te zien.

    En ja, ik ben zonder bril op de foto gegaan omdat het zo veel wegneemt (ogen, wenkbrauwen).
    Mijn bril is zo kenmerkend, maar ik ben mijn bril niet. Ik heb natuurlijk niet altijd een bril gehad. En ik heb juist deze hoek genomen omdat het een moeilijkere hoek is dan een profielshot.

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen