woensdag 8 april 2009

S.E.P.H: speedpaint dinges


weer eens wat nieuws geprobeert dus nja zeg maar wat jullie ervan vinden :P

4 opmerkingen:

  1. Allereerst wil ik zeggen dat je 'm best in een lagere resolutie had kunnen posten. Het is een speedpaint en er zit weinig detail in, dus "inzoomen" heeft op het moment weinig zin. Het commentaar wat ik geef is dan ook gebazeerd op de thumbnail in de post en niet op de grote plaat, op de thumbnail kan ik veel beter zien wat er aan de hand is.

    Ik vind em eerlijk gezecht, zeker voor jou doen, een beetje saai. Niks heeft echt een interessant design wat er tussenuit steekt, het is willekeurige space marine #342, in stukgeschotenshit-town.

    De belichting is effectief maar had wel wat dramatiescher over je character mogen vallen, met diepere schaduw aan de voorkant, dat zou het lichgevende oog ook wat beter eruit poppen. Het is jammer dat de guy precies in het midden van de plaat staat, ik denk dat je meer had kunnen vertellen als je wat meer had gespeeld met de plaatsing. Ook vraag ik me een beetje af wat er nou gebeurd met de achtergrond, ik zie daar grote ramen maar dat verdweind op een gegeven moment in eenzelfde ongedefinieerd grijs als waar het plafont in verdweind, en dat maakt de kamer een beetje raar. Zitten daar nog meer ramen of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. space marine #342, in stukgeschotenshit-town is goed onderwerp voor een speed paint, niels zeikerd:P Ik ben het wel met nielsje eens dat je wat dramatischere saus had kunnen gebruiken

    http://www.leventep.com/tutorials.html

    kijk daar maar even...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey dude,

    Ik sluit me ook aan bij Niels. Er zit te weinig contrast in, en het design had hier en daar iets spannender gemogen.

    Jeej!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt hier zeker geen referentie voor gebruikt? Bij de paintings die je hebt gemaakt aan de hand van filmscenes komt zo een duidelijke sfeer naar voren. Dat mis ik hier. Die filmscene paintings zijn veel sterker. Je had wat meer kunnen nadenken over je kleurkeuze, hoe je je kleuren en je contrast en eigenlijk alles, saturatie enzovoorts kon gebruiken om een sterkere compositie te krijgen. Je hebt met dat licht wat beter kunnen nadenken over waar je het plaatste. Nu heb je dat licht gezet op een plek waar het al lichter is, dus het is minder sterk. Bovendien weet ik nou niet hoeveel ogen die gast heeft, waar het naar kijkt en welke richting zijn hoofd op staat. Verder is de plaatsing van die gast een beetje meh, je had even moeten gaan experementeren met die plaatsing om te kijken hoe je de sterkste compositie kon krijgen. Maar goed, kijk even goed naar waarom die filmscene paintings wel werken en dit niet.

    Hoelang heb je dr eigenlijk over gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen