maandag 2 februari 2009

Sonja: Dunk Cover

Allereerst bedankt Tom dat ik eindelijk op mn gmail ben uitgenodigd, nu kan ik meer dan alleen reacties geven :D ik kan ook zelf dingen plaatsen!
Dit is de illustratie die ik voor het blad Dunk heb gemaakt, een tijdschrift voor (ex-)vwo'ers en leraren. Dit is de eerste opdracht die ik heb gekregen en ik wilde het graag professioneel aanpakken omdat ik graag ervaring wil opdoen met 'professionele' opdrachten. Nu is dit gewoon in opdracht van mijn oude school, maar toch. Er waren requirements, ik moest me aan de jugendstilstijl houden, er moet uit blijken dat dit het tweede nummer was, dat het een wetenschappelijk tijdschrift was, het moest én aantrekkelijk zijn voor vwo'ers, en voor leraren, en het was een lente nummer. Er moest een tekst in komen te staan enzovoorts.
Dussehhm laat weten wat je ervan vind en wat beter kan. Ik heb de grote versie nog niet opgestuurd, dus als er wat beter kan laat het even weten ;)

5 opmerkingen:

  1. Hey Sonja, eindelijk zit je erop!

    Ik vind het een tof ding geworden! de Jugendstil invloeden komen erg goed naar voren en ik vind de swoosh (jaja) in haar haar heel erg mooi. Ook heeft ze een leuke pose, zo hangend over de spiegel(?) heen.

    Ik heb wel wat op- en aanmerkingen. Je lijnkwaliteit is niet overal consistent en heeft een grove korrel. Als je dit zou opblazen naar een groter formaat dan blijft er weinig van over.

    Haar linkerhand is ook iets te groot. Hoort het trouwens dat je sommige delen van de tekst niet kan lezen?

    Ik vind je gekozen kleuren tof, maar lente is licht, de zon die weer terugkeert. Misschien zou je bovenin nog een felle zonnestraal kunnen verwerken, iets wat het geheel nog net effe wat meer oomphf geeft.

    Hopelijk kun je hier wat mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, top bedankt!
    De tekst hoeft niet te lezen zijn, de lezers van het blad weten namelijk precies wat er staat, dat staat dr namelijk elke keer op.
    Ik zal de lijnen bijwerken en dr nog effe een dikke lanceflare in plempen ;) nee hoor, maar ik zal wel effe kijken naar n mooie zonnestraal! De hand had ik al iets verkleind, ik zal dr nog een keer naar kijken.

    Bedankt Tom! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ey, geen probleem! Als je eindproduct er maar beter van wordt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het een loep, tom... jeweetwel zo'n vergrootglas en shit.

    Het leukste eraan vind ik dat het een lekkere zachte afwerking heeft allemaal, tis lekker lief. Ook vind ik het heel goed dat je stukjes atmospheries perspectief erin hebt zitten wat de kijkrichting ten goede komt.

    Ik vind alleen hoe de jurk rond haar heupen valt erg raar, daar had je toch misschien iets beter naar kunnen kijken.

    Enfin, dope.

    BeantwoordenVerwijderen