woensdag 4 februari 2009

Tom: Frans Hals Studie

hey allemaal!

Hier is een studie die ik van Frans Hals heb gemaakt. het ging me hierom verschillende zaken.
Beter leren omgaan met Photoshop brushes, de werking van licht en schaduw, portretje maken etc.

Ik weet dat het gezicht helaas misschien niet helemaal klopt, maar dat was dit keer niet mijn prioriteit.

Wat ik hiervan geleerd heb is dat ik de volgende keer beter referentiemateriaal moet zoeken, aangezien het schilderij een nogal groffe textuur had waardoor ik niet alles goed kon zien. Foto's dus volgende keer! :) En gewoon weer een keer gepaint! yeah!

Enne... brand maar los natuurlijk :)

Origineel:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Frans_Hals_Portrait_Man.jpg

4 opmerkingen:

  1. eigenlijk heb je zelf al alles gezecht wat ik er op aan te merken had, dus... Ik zou zeggen, blijf lekker schilderen.

    Het is misschien wel vertstandig om, als je dan toch zo'n studie doet, meteen ook met kleur te gaan expirimenteren... Ik bedoel, het is toch niet "voor het eggie".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey thanks! Volgende keer ga ik dat zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als je met kleur gaat experimenteren met verf is het misschien wel slim om wel te kijken naar schilderijen. Als referentie dus. Dan kun je kijken naar op wat voor manier schilders kleur gebruiken, dat doen ze anders dan zoals je gewend bent om brushes gebruiken. Met kleur kun je heel goed accenten leggen en sfeerimpressies geven.
    Als je toch gebruik wil maken van fotomateriaal, kies dan een foto en een schilderij van bijvoorbeeld rembrand en kijk hoe de 'grootmeester' het doet. En probeer de elementen te stoppen in de foto die je namaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gevaar alleen met kleur is dat er zoveel meer komt kijken dan enkel waardes en licht. Het is iets bewust dat ik wacht met kleur omdat dat wat meer kennis vergt dan degene die ik nu bezit.

    BeantwoordenVerwijderen