donderdag 5 maart 2009

Twanneman: Emily!


Eindelijk is het dan zover: Emily is af. Oorspronkelijk begonnen in oktober als oefeningetje in digitaal painten, heeft-ie eigenlijk veel te lang geduurd en ben ik te voorzichtig geweest met bepaalde dingen. Ik kan eindeloos blijven sleutelen aan deze tekening, maar ik vind het nu wel goed geweest.

Edit: Heb hem wat meer focus proberen te geven naar aanleiding van de tips en het voorbeeld van Pieter, thanx allemaal. Op deze manier staat ze meer in de schaduw. Wel zonde van mijn werk op het haar en het konijn...

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit zeg en wat een monniken geduld als je naar de details kijkt.
    Je zou nog kunnen overwegen de linkerkant iets donkerder te maken omdat ze zo'n duidelijke lichtbron voor zich heeft.
    ( zie hier: http://www.xs4all.nl/~hoogie/allerlei/Emily2.png )
    ( even heel lomp een laagje donkerbruin erover gelegd )
    Succes,

    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eindelijk :)

    Ze is goed uit de digitale verf gekomen man, als je naar al die details kijkt enzo dan heb je de basis digitale verftechnieken best goed doorgekregen zo onderhand.

    Alleen, zoals pieter ook al opmerkte, is er niet veel rekening gehouden met compositie of "focus points". Vooral in het haar vind ik dat heel erg opvallen, overal is het even licht en zijn de highlights even sterk.

    Ik vind de kleurselectie verder eigenlijk wel heel erg sterk, lekker zacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey dude,

    Eindelijk! Sweet Emily has arrived!

    Ik ben het eens met Pieter en Niels, de focus is een beetje ver te zoeken. Dit komt voornamelijk omdat alles op eenzelfde niveau is gerenderd.

    Daarnaast vind ik het belangrijkste dat je hebt laten zien dat je geduld en doorzettingsvermogen hebt. Iets waar ik nog veel van kan leren aangezien ik dat niet heb met mijn tekeningen.

    Eigenlijk zoals we het in de trein er al over hadden, probeer sneller te werken en doe de details pas op het eind.

    Klasse! Nu de amazone!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even een reactie op "Wel zonde van mijn werk op het haar en het konijn...":
    Nou de kijker ziet echt meer dan je denkt en zal zeker de doorwerktheid en gevoel voor detail ondergaan in de schaduw partijen, het getuigt van een hoop lef om jezelf ( kijk mij eens mooi kunnen tekenen ) onderschikt te maken aan de kwaliteit van de tekening.
    TOP! jullie zijn duvels goed bezig!!!

    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like, a lot! Tis alleen n beetje jammer dat wanneer ik de grote versie bekijk, dat ze dan heel erg uitgesneden lijkt op de achtergrond. Alsof ze geknipt en geplakt is. Uiteraard moet de focus niet op de achtergrond komen, maar op sweet sweet emily, maar misschien kan je proberen ietsjes meer samenhang tussen de achtergrond en emily te krijgen. Ook oogt haar onderrok qua materiaal heel erg zwaar. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Meestal swoesjen die dingen gewoon mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een late reactie van mij :)

    Ik ben lui...Hey Twan, ik vind vooral dr (chocolade) haar erg lekker gedaan. Ik heb je zien ploeteren met dit werk en ze kan nog wel wat meer finetuning gebruiken maar je kan zien dat je veel geleerd heb (bla bla bla) je snapt t wel. Volgende tekening plz!

    BeantwoordenVerwijderen