maandag 16 maart 2009

Tom: Modeltekenles tekeningen


Hey dudes en dudettes,

Hier zijn wat (omg!) traditionele modeltekeningen, die ik vorige week donderdag bij Media heb gemaakt. Helaas was het de laatste les, want het was zeer cool en leerzaam :( Er was een opwarmronde met 1,5 / 2 minuten sessies, en daarna volgde er langere, meer uitgewerkte sessies (van 10 tot 15 minuten).

Het gebruikte materiaal is conte, wat op houtskool lijkt maar veel stugger is. Dat was vooral in het begin even wennen, aangezien ik erg veel met houtskool werk en dat je dat lekker kan uitwrijven. Dit dus niet! Gummen is onmogelijk! Waaah! CMD Z!

7 opmerkingen:

  1. Oke aap, had je mij niet even mee kunnen slepen :P
    nee goed initiatief, vind dat wij ook dat soort lessen moeten krijgen.
    Maarre, conte? De lessen zijn dus voorzien van materiaal, leerlingen hoeven dat niet mee te nemen?

    Waarom zijn de game art lessen niet zo goed verzorgd?

    Hoe was t niveau onder de leerlingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Sonja,

    Tja sorry, ik had wat moeten zeggen. Ik wist alleen niet zeker of ze zelfs plaats voor mij hadden, want ik had nogal geluk dat er iemand ziek was.

    Voor de rest moest je je eigen spullen meenemen, maar het werken met ezels is me erg goed bevallen!

    Het niveau onder de leeringen schommelde natuurlijk nogal, met hier en daar wat uitschieters. Ze moesten veel experimenteren, maar dat heb ik achterwege gelaten. Ik heb me bij deze opdrachten echt gericht op techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Coolio. Stel voor dat we gewoon onderling maar es wat moeten gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke lessen moeten wij ook krijgen. Goed gewerkt Tom. Conte is niet eng, volgende keer moet je met o-i-inkt en een dikke vette kwast

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie studies! Ik mis hier en daar wel een beetje structuur (sorry, je weet dat ik daar gek op ben:P).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Swend,

    thanks! Tja, ik weet wat je bedoelt, maar je hebt natuurlijk geen tijd om op te bouwen tijdens zon les. Het gaat om het tekenen wat je ziet en niet natuurlijk wat je denkt dat je ziet. Was wel erg leerzaam! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat niet om wat je denkt dat je ziet waar wat je weet dat je ziet. Je ziet een driedimensionaal ding voor je staan en zelfs in zo'n korte tijd moet je proberen dat structuur erin te krijgen. Tenzij je alleen de proporties probeert neer te zetten natuurlijk. Was dat misschien de bedoeling?

    BeantwoordenVerwijderen