vrijdag 27 maart 2009

Swen: Project thumbnails




Deze zijn de eerste thumbnails die ik voor mijn 3e jaars project heb gemaakt om het gevoel van het spel te onderzoeken. Het spel concept moet nog uitgewerkt worden dus er kan heel wat veranderen. Ik heb al een tijdje geen omgevingen enz. getekend dus ik moet nog bijkomen.

10 opmerkingen:

  1. Jezus wat gaan jullie hier lekker zeg, mooi die thumbnails.

    Groet,

    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Swendly,

    Toffe thumbnails heb je daar :) De sfeer van het bos en de grootsheid van de omgeving komen goed naar voren.

    Probeer allen wel je edges hier en daar harder en scherper te maken, zoals bij de bladeren van de plant. Soms is het namelijk nogal fuzzy. En ik denk dat je misschien voor thumbnails hier en daar zelfs wat teveel blending heb gedaan.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tom,

    Bedankt! Waar de edges zacht zijn was met opzet. Ik probeerde een soort van motion blur na te bootsen,wat niet echt gelukt is:). Ook experimenteerde ik met wat zachtere edges in de achtergrond hier en daar om te kijken of dat meer diepte suggereerd. Ik heb nergens geblend eigenlijk gewoon vaak tussen de harde en zachte brush geschakeld en verschillende opacities gebruikt om wat textuur te suggeren tijdens het painten dus het effect is puur toeval. Nu is het tijd om nog een paar te gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pieter

    Ik heb net je blog bekeken. Je werk ziet er goed uit. Vooral je schetsen van gebouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De goede man draait ook al heel wat jaartjes mee :)

    Het is lastig uit te leggen maar ik vind die thumbnails een beetje onsamenhangend. Heel ongemakkelijk komt dat felle wit op de meest rare plaatsen door je plaatjes heen prikken en dat bounced mijn oog all over the place, zullen we maar zeggen.

    Ik zou je aanraden om op een grijs canvas te beginnen in plaats van een wit canvas (wat ik aanneem dat je gedaan hebt), op die manier moet je zelf de witste plekken van je vanvas kiezen omdat je die zelf moet painten, en dan krijg je vanzelf al betere highlights.

    Zoiezo is op een wit canvas beginnen vies :P

    - Niels.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh nog één dingetje, misschien is het handig om paintovers gewoon bij het commentaar van de originele plaat te plaatsen, dit staat een beetje raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niels

    Bedankt voor de tip. Ik had dat ook gemerkt en niet meer gedaan in de laatste thumbnails. Je hebt gelijk over die paintover. Kan je afbeeldingen toevoegen aan een comment of moet je het ergens uploaden en linken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uploaden en linken denk ik, misschien dat HTML code werkt in comments maar in ieder geval geen BB.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op een wit canvas beginnen is niet vies, het is soms alleen niet zo handig. Want wanneer zie je puur wit in het echt? Ik nauwelijks.

    Omdat het thumbnails zijn is het nu niet erg. Ik ga niet zeuren over uitwerking enzo. Het mag van mij allemaal wel wat spectaculairder in perspectief enzo. De bovenste set is beter dan de onderste. Daarbij heb je het over gevoel van het spel en dan vraag ik meteen waar is de kleur? Vet belangrijk kleur. Misschien wordt het een grayscale spel maar als ik het onderwerp kijk weet ik bijna zeker dat dat niet het geval is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jor
    Ik heb alleen in grijstonen gewerkt voor de snelheid. Kleur is nog mijn zwakste punt en om te voorkomen dat ik te lang daarmee zo blijven kloten had ik besloten om dat later toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen