zondag 1 maart 2009

Kapitein Baard: Duel ding




EDIT2: Hoofdpersoon wat meer naar voren gehaald enzo...
EDIT: Grotere image, zwaard iets bewerkt

Zo, 2 dagen re-work van een oud ideetje dat ik had. Bedankt Tom & Niels voor tips, pointers, paint-overs etc. Ik zou jullie een biertje aanbieden, maar die hebben jullie al gehad.

En ja ja, een klein beetje kleur!!!

En bedankt Joram voor de constante opmerkingen en het extra paar ogen.

Zijn hier en daar nog zeker wat dingen mis, maar wat feedback zou ik nu al op prijs stellen.

4 opmerkingen:

  1. Hey dude! Vette shit ouwe! De grote dude heeft een interessant ogend design. De meerdere ogen zijn cool!

    Wat ik al op school zei, maak hem puntiger! Afgeronde hoekjes zijn vaak wat "lieflijk" ogend. En dat wil je niet, je wil badass!

    Voor de rest heb ik eigenlijk alles wel met je doorgenomen. De sepia kleuren zijn een leuke touch.

    Laters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeej bram en kleur. Ik vind dat je t moment erg goed heb vastgelegd. En ik kijk er graag naar :D Probeer die vlag op de achtergrond uit het midden te halen, netzoals het zwaard trouwens, die vlag staat zo netjes in het midden dat het je werk verzwakt, netzoals het zwaard trouwens (maar dat had Tom volgens mij al gezegd). En gooi dr nog n flinke schuine streep ergens tussen de achtergrond, dat heb je al n beetje gedaan, maar er zijn heel veel verticale strepen en die maken het allemaal n tikkeltje statisch, terwijl je juist een dynamisch moment wil laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. David en Goliath? Als is David een beetje te stoer daarvoor dus misschien ook niet. Ik ga er ff kritisch naar kijken..

    * haalt koffie*

    Slurp. Oke, toffe sfeer. Beetje warhammerish (al heb je dat snel met fantasybattlescenes)Die enge kerel heft ook een goed silhouet. Ik kan zien dat hij de bad guy is. Ik weet alleen niet precies waarom je deze compositie/kader hebt gekozen. Ik denk dat wanner ze dichter bij elkaar hadden gestaan er meer 'tension' was, het dreigender werd. Dan zit je natuurlijk wel met het feit dat David zijn zwaard dan niet goed kan gooien. Maar er mag wel meer 'zwaarte' in. Ik denk dat je voor de schaduwen niet alleen donkerder, maar ook blauwer had kunnen gebruiken. Al is t maar een beetje. Zeker met da sepia komt dat er mooi uit.

    Je maakt ook wel heel erg dankbaar gebruik van de opwaaiende stof/mist;) daar mag je wel wat meer definieren. Dan boedoel ik niet dat je nog meer kereltjes moet gaan maken maar meer dat er iets scherpere vormen in mogen voorkomen. Dan moet je wel weer oppassen met de kijkrichting maar het hangt allemaal een beetje met mekaar samen he.

    Verder vind ik em erg effectied. k probeer gewoon ff te zeiken zodat je er misschien iets mee kan

    Ltr!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat jor een goed punt aanbrengt. Door de breedte van de compositie en de plaatsing van één manneke helemaal aan de ene kant en de andere helemaal aan de andere kant ontstaat er een hele hoop lege ruimte.

    Ik kan er nu even niet verder op in gaan wegens gebrek aan photoshop, maar ik probeer zo snel mogelijk wat tips te visualiseren voor je.

    BeantwoordenVerwijderen